sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Furioşii - David Moody (book review)

Nu ştiu dacă îl pot numi "review" pentru că am de gând să vă povestesc tot . Cartea e prea genială ca să nu o povestesc !
        Ideea e că am auzit multă lume că citea cartea , şi după o lungă perioadă în care nu am mai terminat aproape nici o carte , pentru că toate mă plictiseau , m-am hotărât să citesc "Furioşii" . Acţiunea se petrece în jurul personajului principal , Danny McCoyne , şi a familiei lui . Tot mai mulţi oameni din oraşul în care locuieşte devin agresivi şi omoară de dragul satisfacţiei . Mass-media îi numeşte "furioşi" . Oamenii se baricadează în casă ; dacă ies afară , o fac cu capul în pământ , şi nu interacţionează unii cu alţii . Ştiţi cum atunci când în toată cartea e vorba de un personaj ajungeţi să ţineţi cu el ? Mă aşteptam ca Danny şi familia lui să fie singurii supravieţuitori la final , sau ceva de genu' , în schimb povestea a luat o întorsătură ciudată . Danny a devenit Furios , iar eu tot de partea lui eram . Cred că e prima carte pe care o citesc unde personajul principal e oarecum negativ .
              "Arzând de emoţie înlăuntrul meu , o iau la fugă spre clădiri , dorind cu disperare să ajung acolo , să lupt şi să ucid . " Până sa citesc această propoziţie mă aşteptam să vină cineva să zică " Ştii , defapt voi sunteţi oamenii normali , iar ceilalţi sunt Furioşii .. " . De atunci am ştiut că am citit ceva diferit , nu am citit o carte în care personajul principal salvează lumea . Citeam cum descria satisfacţia pe care o avea omorând şi mă întrebam cum de mai pot fi de partea lui . Acum că stau şi mă gândesc , autorul e chiar genial .
              Oricum , oricine e fan SF , merită să o citească . Dacă ar fi film , ar fi unul din acele filme cu zombie , când ei cuceresc lumea , bla bla , doar că în loc de zombie , sunt Furioşi .
              În Anglia au apărut şi celelalte 2 cărţi din serie , "Dog Blood" şi "Them , or us?" , ceea ce mă face să sper că vor apărea în curând şi în România .

Lectură plăcută !